allahuma ya muqollibalquluub

Ya Allah, aku mohon secebis hidayah darimu janganlah engkau jadikan ilmu yg dimiliki oleh diriku ini sebagai hujah terhadap diriku akan tetapi aku mohon darimu setitis belas kasihan dari selaut rahmat kasih sayangmu agar ilmuku ini akan menjadi pembelaku di hari pembalasan kelak

Sabtu, 20 Oktober 2012

layakkah aku



bila sebut kalimah Baitullahilharam
xkira lah musim haji atau musim2 lain
semua pakat dok sebut
semoga aku layak untuk jejak kaki kesana
tapi
ada ke x anda2 semua dan juga diriku jua
fikir tilik tenung dan hisab diri sndri
apakah aku layak untuk jejak kaki sana
adakah aku sudah bersih hati sudah bersedia
tamsilanku
apakah kiranya wahai saudaraku sekalian
jika raja buat rumah terbuka sekali dalam setahun
200juta rakyat dari pelosok negeri
berebut nk hadir pada hari tersebut
sekali setahun 40hari shaja plak tu
ada yang berkusta di muka..sopak di kaki
xkurang yang tempang dan yang kudung
dan
ada juga yang segak elok wajahnya tertib pula pekertinya
pakain yang indah tiada tanding
yang manakah yang bakal di jemput dahulu??
sudah pasti yang 2 juta terrbaik
sudah yang yang terrbaik sahaja yang di jemput
xkira musim mane hanya yang terbaik sahaja
"ghufranaka yaa Allah"

~akhi elzarkasyi~
201012

Tiada ulasan: