allahuma ya muqollibalquluub

Ya Allah, aku mohon secebis hidayah darimu janganlah engkau jadikan ilmu yg dimiliki oleh diriku ini sebagai hujah terhadap diriku akan tetapi aku mohon darimu setitis belas kasihan dari selaut rahmat kasih sayangmu agar ilmuku ini akan menjadi pembelaku di hari pembalasan kelak

Jumaat, 23 September 2011

selamat datang

assalamualaikum WBT

     ahlan wasahlan kepada semua yg sudi menjenguk2 ke dalam ruangan dhaif ku ini
yg pasti aku masih dalam proses pemblajaran..jika sudi tolong lah ajarkan diriku ini
agar ruanganku ini akan lebih mesra dan lebih ramai tertarik terhadap ruangan dhaifku
ini..
   kepada semua shabat..ingin aku mengajak anda semua memerhati pada satu ayat alquran yang bermaksud adakah kamu tidak berfikir...disini allah ingin mengajak diri yg dhaif ini..anda semua dan sekalian manusia agar memerhati dan memahami ayat ini..ayat yg terlalu simple mungkin tapi amat besar maksudnya..
   melalui berfikir kita dapt menyelesaikan sesuatu yg mungkin agak susah bg sesetengah manusia..dengan berfikir juga kita dapt merungkai misteri yg teramat kompleks bagi sebilangan besar manusia..saya ingin mengajak anda menilai tentang fungsi pemikiran manusia ini..ada kajian tetntang otak bahawa jika kita banyak berfikir maka peratusan untuk kita menjadi nyanyuk akan berkurangan malah ada sebilangan manusia di eropah yg belajar matematik pada usia yg lanjut semata mata untuk menjaga kekuatan akal mereka...
   akhir sekali berfikir dari sudut agama yakni Allah mengurniakan akal fikiran kepada kita agar kita boleh mncari secebis hidayah dari selembar cahaya islam dan iman..melaui akal manusia mmpu bertindak dengan waras dan mengkui ada yg maha esa di dunia ini..ada juga manusia yg menggunakan akal fikiran untuk menentang lumrah alam ini yakni alam ini adalah hak milik yang maha esa..
   akhir kalam saya ingin memohon petunjuk dari sahabat sahabat yg sudi menjenguk ruangan yag dhaif ini agar saya lebih matang dan lebih berilmu berbanding pada hari ini..wallahua'lam

Tiada ulasan: